Sista hela dagen! #21

Idag har vi haft vår sista hela dag här i Thailand och Karon. Det känns såklart vemodigt men samtidigt är jag färdig med den här platsen. Det har varit jättekul att se den här sidan av landet men det är för mycket av allt för mig och det känns okej att åka hem ändå. Vi har solat och badat en massa såklart och ikväll käkade vi sista middagen på hotellets restaurang. Jag åt fisk med citronsås och efter middagen gick vi en snabb sväng och köpte lotion till min kusin innan vi gick hem till hotellrummet och chillade. Imon väntar en lång flygresa innan vi är hemma i Sverige igen!

Enorma vågor! #20

Idag kände jag och Mackan för att gå till havet och filma lite och såklart - sola och bada! När vi kom dit såg vi direkt att det var rätt mycket vågor men vi gick i ändå och flöt runt och chillade. Från ingenstans kom det plötsligt jättestora vågar och för att göra en lång historia kort så slog vågorna omkull både mig och Mackan och jag trycktes ner och släpades mot sanden ända in till strandkanten där jag slog emot Mackan och kunde ta mig upp. Hade han inte stått där hade jag bokstavligen spolats upp på stranden. När vi väl kom upp hade vi sand precis överallt och jag hade slagit i läppen nånstans under vågen så jag kände inte min underläpp på en bra stund (hej fläskläpp!) och även skrapat i halsen så det sved som bara den. Både Mackan och jag hade ont på benen efter att ha släpats på botten, ja herregud, det var sjukt! Aldrig varit med om sådana vågor men vi skrattade bara åt det. Visst var det lite läskigt och det gjorde ont typ överallt men det var ändå kul, och det bästa av allt är att jag fick med allt på film eftersom jag höll på att filma med Mackans GoPro!

Utsikt från hotellet!

Tempelmarknad #19

Dagarna bara rusar iväg och nu är det bara 2 hela dagar kvar här! Shit! Men idag har vi badat och solat igen och ikväll var vi på tempelmarknaden här i Karon. Blev lite blandad shopping och efter det åt vi på restaurangen Karon seafood. Jag tog en jättegod nudelsoppa och det var precis lagom med mat på kvällen. Jag och Mackan har även gått igenom allt vi har köpt och sorterat lite. Snart åker vi hem och innan dess ska allt packas ner igen och dom ömtåliga sakena vi köpt ska helst överleva flygresan hem...

Chilldag! #18

Vi skulle gå ut på stan och äta men klockan gick och det slutade med att vi åt på hotellets restaurang ikväll. Inte mig emot för jag tycker maten är väldigt bra här och det kan va skönt att slippa behöva gå ut på stan och svettas! Annars har det varit tokvarmt idag och vi har solat och badat som vanligt. Jag läste ut min 6:e bok och därmed den sista jag hade med mig hit. Som tur var hade Anna och svärmor med sig böcker också så nu läser jag en jag lånat av dom! Och just det, tog denna fräna maten till lunch idag men blev tyvärr lite missnöjd. Riset i ananasen var nog det godaste jag ätit men enligt menyn skulle det vara seafood and chicken i och det enda jag hittade var MASSA bläckfisk..

Utsikt och lotus! #17

Idag har vi varit på view point en bit härifrån och kollat på utsikten över Karon, Kata och Kata noi. Jättefint och vackert på alla sätt, naturen kan vara fantastisk. Att åka ifrån det här turiststråket och all puls och 15 minuter senare bara titta ut över naturen och havet. Härligt! Efter det åkte vi till Lotus för jag ville kolla på smink och lite sånt. Det är så mycket billigare här än i Sverige så det var ett måste på min att-göra-lista i Thailand :) Och så köpte vi donuts från Dunkin donuts, mums!

Chalong temple & nattmarknad! #16

Idag har vart en intensiv dag. Först det vanliga med frulle, vad, lunch, bad igen och dusch efter det men sen åkte vi vid 16.30 till Chalong templet och kollade runt lite. Väldogt vackra pch ståtliga byggnader då det var kul att se! Efter det åkte vi till nattmarknaden inne i Phuket igen och shoppade loss litegrann. Örhängen, mobilskal, solglasögon, presenter, flipflop osv. Kul dag!

Sista hela fredagen! #15

I fredags var det vår sista hela fredag här i Karon. Vi har avverkat 2 av våra 3 veckor här och det känns ju såklart lite vemodigt. Även om jag kan känna mig ganska färdig med just den här platsen nu så vill jag egentligen aldrig lämna Thailand. Det har en speciell plats i mitt hjärta men här kring Phuket är inte riktigt Thailand för mig. Det är ett turisthav, men som sagt, väldigt kul att ha fått se det med. Landet vs turistort. Har iallafall vart en varm och härlig dag! Och jag och Mackan åt pizza till lunch, det var okej men inte direkt vad man är van vid!

Hemmakväll! #14

I torsdags var vi bara hemma på hotellet. På eftermiddagen och kvällen låg jag och Mackan inne på rummet och  spelade spel och slappade. Jag kände mig otroligt trött och varm och var inte alls hungrig när vi skulle gå ut och äta. Men jag fick iallafall i mig en mangoshake och några kycklingspett. Vi spelade lite spel på altanen men sen gick vi och la oss och jag somnade som en stock...

Hard rock igen! #13

Efter sol och bad hela långa dagen valde vi att åka in till Patong igen! Jag ville gå köpcentret igen och kolla lite och sen ville Mackan gärna käka på Hard rock café en gång till så vi valde helt enkelt att göra så. Jag fick med mig ännu ett par converse, lite smink och småsaker! Hamburgarna på Hard rock var lika goda som första gången men otroligt stora och mäktiga! En bra dag helt enkelt!

Marknad i Karon! #12

Ja, alltså dagarna ser ju likadana ut här så det finns inte jättemycket att skriva. Ikväll har vi varit på marknad och där köpte vi solglasögon och någon present bara. Mat käkade vi på ett ställe vi varit på några gånger innan och där åt jag och Mackan kvällsmat för 65kr tillsammans. Det var det billigaste stället vi ätit på, visserligen var det bara stekt ris och en dricka till men ändå. Maten här är annars ganska dyr jämfört med vad vi är vana vid i Thailand så det var ju bra!

Måndag! #11

Måndagen har bestått av frukost, sol och bad, lunch, mer sol och bad, slappa på rummet och kvällsmat ute i stan! Dagarna går fort och på kvällen är jag så trött att jag somnar som en stock. Jag vill inte prata om mina demoner när jag är här, men det är jobbigt i mellan åt och nej, dom lämnar mig inte ifred bara för att jag är här. Men, det går bra, jag njuter av att vara här och skjuter alla känslor och demoner åt sidan. Tar smällen när jag kommer hem.

Middag i Kata #10

Kväll igen och vi ligger i sängen. Har stekt vid poolen idag och jag har verkligen fått mig lite färg nu - kul! Annars är dagarna demsamma här, frukost 7.30, badet vid runt 8.30, lunch ca 13, badar o solar fram till ca 16-17, duscha och slappa innan middag/utflykt.

Ikväll åkte vi till Kata och kollade runt lite och åt middag, ingen supermat direkt men trevligt ändå. Maten är inte skitbra här tycker jag och det gör mig ledsen! Jag älskar thaimaten men här i turistkrokarna är det bara på hotellet som jag har varit riktigt nöjd med maten. På andra ställen finns det knappt thaimat, det mesta som serveras är internationella rätter och det är inte thailand för mig när deras egen mat prioriteras bort. Tråkigt, men jag får nöja mig med dom alternativen som bjuds..

Nattmarknad! #9

Igår låg internet nere här på hotellet så jag kunde inte skriva mitt kvällsinlägg. Men idag funkar det och jag är på g igen. Igårkväll var vi på nattmarknad inne i Phuket. Mackan kallar det för dödens marknad för det var så fruktansvärt varmt. Och jag är beredd att hålla med, för det blir verkligen sjukt varmt där inne i det megatältet. Vi var där i 3 timmar, gick runt i drygt 2,5 h, så då förstår ni hur stort det var! Jag och Mackan köpte inte så jättemycket, typ solglasögon, örhängen och presenter. Vi var på väg att köpa skor men det blev inget då tanten som sålde skulle ha sånt överpris. Vi stod och provade i kanske 20 minuter och när det inte blev nån affär blev hon måttligt irriterad, men det kunde hon allt ha! :)

Utanför marknaden.
Inne på marknaden vid matavdelningen.
Lite mat.
Innan hemgång köpte mitt sällskap förfriskningar i baren!

Big buddha! #8

Dagarna bara försvinner förbi och nu har vi varit här i Thailand i en vecka redan! Men, två stycken står fortfarande åter och det känns väldigt skönt! Jag vill inte ens tänka på att vi nångång ska åka härifrån...

Idag har vi varit uppe på berget och kollat in big buddha! 500 m över havet satt han där, hela 45 m hög och 25 m bred. Helt fantastiskt gjort, vilket konstverk! Jag och Mackan "köpte" en marmorplatta som dom ska använda till bygget och skrev våra namn på. Lite coolt tycker jag! På vägen hem stannade vi intill vägen och kollade på solnedgången, dock var det så disigt så det blev inte så tydligt. Bättre lycka nästa gång!

Hard rock café! #7

Idag har det varit varmt deluxe! Vi började dagen nere på stranden och låg i havet den medta av tiden där. När dom andra gick på promenad satt jag och vaktade grejerna och läste och svetten bara rann över kroppen! Havet svalkade skönt och är sådär superklart, jättefint!

Ikväll tog vi en taxi in till Patong och gick på ett köpcenter, och gissa vad jag köpte.... Converse! Ett par lila låga och ett par höga med storbritanniens flagga på. Fick båda för ca 700 spänn vilket är så sjukt bra pris för äkta converse! Det ena paret var på rea så jag var nöjd!

När vi ändå var där käkade vi middag på Hard rock café. Jag har aldrig varit på nån hard rock tidigare så det var lite kul ändå. Vi åt såklart deras populära hamburgare och det var svingott men otroligt mäktigt! Vi tog en tuktuk hem sen och nu ligger vi och ska sova!

Svensk restaurang! #6

Idag har jag typ bränt mig lite. Lite. Det gör inte ont alls men jag är röd på bröstet, trots solkräm på spf 50, ni fattar hur varmt det är här eller? Tempen är närmare 40 i solen gissar jag och Mackan på, vilket är fruktansvärt varmt men ändå väldigt skönt. Ingen idé att klaga nu när man äntligen är här!

Ikväll har vi ätit på en svensk restaurang en bit härifrån. Mina medresenärer åt svennemat men jag tog en pad thai med räkor. Väldigt gott och väldigt mättande. Man går aldrig hungrig här! Efter en tuk tuk hem så har vi spelat lite på altanen och nu ska vi sova. Typ. Jag ska börja på en ny bok tänkte jag, The Martian. Har läst 2 böcker på 5 dagar nu och jag är så himla glad över att jag kan läsa här nere. Hemma har jag ingen ro för tillfället. Imon kanske vi ska på en liten utflykt men det återstår att se. Natti!

Mina minimacarons jag köpte på marknaden igår. Så goda!

Tisdag! #5

Dagarna passerar så himla fort här! Ikväll var vi på marknad, men det enda jag och Mackan fick med oss därifrån var varsin dricka och minimacarons som jag inte har smakat på än. Får bli imon! Det är ju mest samma saker i alla stånd på marknader här men det är väl ändå alltid kul och kika lite. Just här fanns dock inget som lockade så mycket, får se om nattmarknaden bjuder på annat!

Äntligen havet!! #4

Yes idag har vi varit vid havet! Och det var såååå skönt att äntligen få bada och flyta omkring där! Vi var vid poolen på förmiddagen för Mackan kände sig inte helt pigg, och Anna höll sig undan från solen då hon bränt sig. Efter lunch var Mackan dock på G igen och vi gick ner till havet, vansinnigt varmt att gå och lite segt, men såklart skönt att slippa poolen. Eftersom man inte får ha solstolar på stränderna här längre fanns det bara madrass och parasoll att hyra. För mig är det inga problem att ligga på sanden så, men det är sjukt irriterande med all sand som letar sig på madrassen och därmed överallt på kroppen. Nu finns det ju inget att göra åt saken så det är bara att gilla läget, men jag saknar verkligen sängarna i Ban Phe, svinbreda och man slipper sanden överallt. Jaja. Ikväll har vi käkat ute på stan som vanligt och ikväll spelat spel. Vi började ute på altanen men efter två attacker av något som liknade en kackerlacka men förmodligen "bara" var en gigantisk skalbagge vägrade vissa i sällskapet att sitta ute längre. Men imon får fru Sågby bita ihop och sitta ute igen ;-)

Frukost!
Bae!
Stekt ris och vårrullar - jaa!
Havet!
Vin och läsa bok på altanen - goals!

Springrolls! #3

Ligger återigen i sängen här i Karon och ska läsa lite innan jag somnar. Idag blev det inget sol och bad vid havet utan poolen igen, MEN, imon ska vi bege oss ner dit efter frukosten iallafall. Dagen har varit jättebra, det är fruktansvärt varmt men väldigt skönt - det är ju därför vi är här! Käkat vårrullar idag och jag hade nästan glömt hur gott det är! Som vanligt gick vi in till gågatorna och käkade ikväll (glasnudlar l love) och sen har vi spelat lite frågesport på altanen innan läggdags. Imon väntar en ny dag, härligt!

Lässtund på altanen innan middag.
Glasnudlar och kyckling!

Poolhäng! #2

Så var det kväll här borta i Thailand igen. Idag har vi haft vårt första heldag här och dethar varit jättevarmt och jätteskönt! Vi har legat vid poolen hela dagen men imon tror jag vi ska leta oss ner till havet iallafall. Blir spännande att se hur der ser ut här, antar att det kommer skilja sig en del från Ban Phe. Ikväll har vi vart ute på stan och käkat chicken cashew och även stir-fried icecream som var såååå himla gott! Kommer nog bli en återkommande efterrätt...

En av tre pooler! Denna ligger högst upp.
Vyn från vår altan

Chicken cashew!
Glass till efterrätt!

Vi är framme! #1

Vi är äntligen framme i Karon och vårt hotell! Resan har gått bra men vi blev cirka 4 h försenade från Sverige så lite sena blev vi hit. Nu har vi iallafall checkat in, duschat, packat upp och varit ute och käkat pad thai - åhh äntligen!!

Förseningen berodde på ett tekniskt fel på planet och dom behövde flyga in en reservdel från danmark. Visst är det alltid tråkigt att vänta men tiden gick ganska fort ändå. Plus att vi fick matkuponger på 200kr/person så vi gick och åt en salami och briebaguette. Väl på planet hade jag redan tagit åksjuketablett och lugnande så starten blev inte lika jobbig som den brukar. Väl i luften tog jag min sömntablett och lyckades sova typ 6,5-7 timmar! GOALS!!

Näää nu ska jag sova! Längtar till hotellfrukosten imon!!

En liten bild på vårt rum! Stort och rymligt och badrummet är ljust och fint!

Nu lyfter vi!

Hörs i Thailand! Nu kör viiii!

Imon åker vi!

Så var det onsdagskväll och imon åker vi till Thailand! IMON, det går knappt att förstå men nu är den långa väntan över. Idag har jag ägnat större delen av dagen åt att packa, men också städa, bädda rent och tvätta en massa. Jag har inte stängt resväskan än för några småsaker ska i imon innan jag åker upp till Axamo för frukost men allt är så gott som klart iallafall. I eftermiddag var jag och hälsade på mormor också, kändes väldigt skönt att få det gjort innan jag ger mig iväg i 3 veckor. Älskade mormor, så skönt att se henne skratta idag! Har även duschat Smillisen och gosat med henne lite extra idag, kommer sakna henne så ofantligt mycket!!

Imon ska jag gå upp vid sjutiden och så skjutsar mamma upp mig till Axamo så äter vi alla en härlig frukost tillsammans innan vi hoppar in i bilen och styr mot Stockholm och Arlanda. Vi lyfter inte förens på kvällen men vi bestämde ändå att vi åker i god tid och hellre spenderar några timmar i Stockholm än att fastna i nån olycka eller rusningstrafik genom storstaden. Jag vet inte hur jag mår? Bra såklart, det ska bli jäkligt skönt men jag är såklart nervös inför flygningen. Jag har haft ångest för det i flera veckor men jag försöker hålla mig på jorden och förlita mig på mina lugnande tabletter. Har även med mig mina sömnpiller så när vi har lyft, ätit och det är dags för natt så tänkte jag knapra i mig dom och hoppas på en god natts sömn!

Vi hörs imon innan jag lyfter! Puss!

FIX FIX FIX!

Jag måste säga att min bloggidé om att skriva ett inlägg varje dag går ganska bra. Men nu när jag åker till Thailand får vi väl se hur det blir. Vi har wifi på hotellet och rummet men jag kommer inte direkt sitta klistrad vid min mobil när jag är där, vilket jag är övertygad om att alla som läser förstår. Jag kommer försöka lägga ut nån bild varje dag iallafall så jag har lite minnen att se tillbaka på här sen.

Igår var iallafall en riktig fixardag för min del. I måndags kände jag mig inte alls pigg och sov en massa så igår var jag bara tvungen att ge mig ut och fixa lite grejer innan resan. Jag var och lämnade tillbaka ett paket på posten och hämtade ett nytt, jag var på mediamarkt och köpte en högtalare att ha med på resan, jag var på A6 och lämnade tillbaka en grej på HM och köpte ett nagellack, sen vidare till apoteket för att hämta ut min medicin (ångest, lugnande och sömntabletter), Smilla medicin (blodtryckssänkande) och så köpte jag även vätskeersättning. Sen åkte jag till Ica och handlade kvällsmat och sist till djursjukhuset för att fixa nytt recept på Smillas medicin. HUWA!! Vilken dag. Och mitt i allt detta kände jag mig varm och lite smått huvudvärk, men förhoppningsvis bryter inte min förkylning ut nu när jag käkar esberitox! På kvällen försökte jag lägga fram lite packning att ha med till Thailand men jag var så trött och hängig så jag ville bara lägga mig, vilket jag även gjorde. SÅ, imon åker vi och idag måste jag alltså packa. KOM IGEN NU ANNIE! Utöver att fixa resväskan så är det en del grejer jag måste göra, typ tvätta, bädda rent, ladda kameror och ipod, duscha Smilla och klippa hennes klor osv osv. Dags att sätta igång!

Huvudvärk deluxe!

Idag har jag inte varit särskilt kaxig. När jag somnade igår hade jag huvudvärk och när jag vaknade imorse var det fortfarande kvar. Suck. Så efter frukost och promenad med Smilla gick jag och lade mig igen vid halv elva och sov i 2,5 timmar innan jag och Mackan åkte en sväng och jag även köpte lite mer kokosmjölk och spenat till middagen. Ikväll gjorde jag och pappa en jättegod kycklinggryta med dom två ingredienserna och även paprika, morötter, svamp och en kryddpåse från santa maria. Japp, kryddpåse, och den var jättegod!

Annars idag har jag BARA slappat. Har haft huvudvärk, känt mig varm och allmänt icke pigg men det har varit skönt och bara ligga i sängen och sova och kolla på youtubeklipp. Nu börjar det dra ihop sig inför packning av resväska och imon kommer några kjolar på posten och sen kan jag sätta igång och plocka fram allt och sen lägga ner i resväskan. Fick hem mina kjolar i fredags men dom var för stora så jag beställde snabbt som sjutton nya i en mindre storlek och YES jag hinner få hem dom innan vi åker på torsdag! En annan sak jag funderat på ikväll är vilka böcker jag ska ha med mig. Jag älskar ju att läsa, men sen jag blev sjuk har jag inte haft någon ro alls att sätta mig ner med en bok och det har varit så jäkla tråkigt. MEN jag hoppas att det kommer kännas annorlunda i Thai så nu väljer jag vilka som ska få äran att hänga med på resan. Det lutar mot En man som heter Ove, Good girl, The Martian, Arvet efter dig, Förskalv:Efterskalv och Låna är silver, råna är guld. MEN det kan absolut förändras innan torsdag. Jag vill typ läsa Livet efter dig igen för det är min absoluta favoritbok men svärmor ska ha med sig den så kanske jag lånar den av henne...

Sunday

Min söndag är snart över och det är jag ganska glad för faktiskt. Det har varit en bra dag visserligen men ganska jobbig i mellan åt också. Vi har haft alla tre barnen här i helgen och det är jättemysigt men det blir ganska intensivt. På förmiddagen var vi i lekparken länge och det var härligt, trots snön som föll från himlen (hallå vår?) och sen har vi ritat, spelat memory och promenerat med Smilla. En halvdag går bra men en heldag är för mycket för mig, det går bara inte. Tråkigt. Men jag kan inte trycka ner mig själv bara för att det inte funkar, det är som det är, jag gör så gott jag kan.

Nu är det bara tre dagar kvar tills vi åker. Jag har i princip fixat allt, bara ett par småsaker kvar att köpa sen är jag helt redo. Känns fortfarande konstigt att det är så nära men otroligt kul!!

Fullt ös!

Oooops, igår blev det visst inget inlägg. Kanske att min ambition om att skriva minst ett inlägg om dagen håller på att gå i stöpet... Men men, nu skriver jag iallafall. Gårdagen var ingen märkvärdig dag så ni missade inget. Idiotisk ångest och destruktiva tankar var typ det jag tampades med hela dagen. Var så nära att göra det dumma men jag klarade mig. Fy fan för att ha det såhär, när ska jag bli människa igen?

Idag har varit en mycket bättre dag iallafall. Känner mig förkyld på mornarna  och med tanke på att både mamma och pappa är sjuka nu så är jag livrädd att mitt ska bryta ut nu inför resan. Det vore så jäkla tråkigt! Iallafall, vi har hunnit med en hel del idag. Vart på Axamo och packat lite och kollat vad Mackan behövde köpa till resan och efter det åkte vi till stan och shoppade det han behövde. Det vill säga några t-shirtar, en keps, låga strumpor, böcker och kallingar. Vi växlade även lite pengar, eller ja, Mackan växlade lite att ha dom första dagarna och så hämtade vi även ut hans linser på Synsam när vi ändå var i dom krokarna. När jag kom hem var jag och Iris själva ett par timmar när mamma var hos mormor och kvällen har vi sen spenderat hos Mackans mormor. Puuuuh! Det var det hela! Alla barnen sover här inatt så imon blir det aäkert fullt ös, hoppas vädret är med oss så vi kan vara ute lite...

Just det! Matte och Petra käkade frulle här imorse när dom lämnade av Iris...

En vecka kvar

Igår blev det visst inget blogginlägg. Jag kom på det när det var alldeles för sent och jag redan hade lagt mig och försökte somna. När jag vaknade igår morse hade jag ont i huvudet och kände mig inte alls på topp, efter att ha varit ute på Smillas morgonrunda tog jag tempen och det visade sig att jag hade feber. Det gick över under dagen men jag kände mig inte särskilt kry ändå. Idag däremot mår jag bättre och det känns väldigt skönt. Jag vill verkligen inte bli sjuk nu, det passar liksom inte in i min planering!

Idag är det en vecka kvar tills vi åker till Thailand. Vi ska vara borta i 3 veckor och det ska bli så otroligt skönt! Jag behöver sol, värme, god mat - ja, egentligen allt som har med Thailand att göra. Det blir fjärde gången jag åker dit och fastän vi ska till ett helt annat ställe den här gången (Phuket - Karon) så är jag säker på att det kommer kännas precis lika bra och härligt där som det har gjort dom andra tre gångerna i Ban Phe. Det är något speciellt med Thailand som gör att jag mår så otroligt bra där. Det är svårt att förklara men det är verkligen en safezone för mig, trots att det är såååå otroligt långt hemifrån så känner jag mig verkligen trygg och hemma där. Därför känns det lite extra lägligt att åka dit nu när jag mår som jag mår och jag tror att ett miljöombyte bara kommer vara bra för mig. Jag ska bara ta mig förbi flygresan först...och SEN ska jag njuta!

PCV och A6

Igår var jag på PCV igen och pratade med Mathias en stund. Han ville veta hur jag tyckte att mötet med psykologen gick (hon som försökte sälja in ERGT på mig...hmm) och så gick vi såklart igenom hur det har varit sen sist vi träffades. Det gick väl bra, jag grät som vanligt för så fort jag sätter mig i den där fåtöljen och behöver svara på känsliga frågor och prata om allt på insidan blir det väldigt jobbigt. Men han trodde ändå att det var en väldigt bra idé att åka till Thailand nu och komma bort lite. Ladda batterierna och sen komma hem och börja jobba med det inre igen.

Idag är det tisdag och jag har fixat och trixat med lite utav varje. Åkte till A6 en sväng och köpte lite nya underkläder till resan och sen vidare till Ica för att handla lite till kvällen. Blir lite pre-påskmat här idag, prinskorv, omelett, köttbullar och jansson. Har även börjat kolla ut vilka böcker jag ska ha med mig till Thailand men har så otroligt svårt för att bestämma mig! Har ganska många olästa men de flesta är inbundna och det är så himla osmidigt att resa med. Jaja, världsproblem, vi får se helt enkelt!

Två bilder från vårt hotell.. Vill åka nu!